لوازم وتحریر

۳ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

تولید لوازم اداری نیز به صنف ما مربوط می شود اما تولید آن در داخل کشور اصلا به صرفه نیست چون اگر بخواهیم ماشین آلات مربوط به آن را وارد کنیم باید شرایط اقتصادی خوب باشد و هر روز بخشنامه جدیدی ابلاغ نشود، یعنی باید شرایط اقتصادی عادی و با ثبات باشد تا سرمایه گذار و تولید کننده از سرمایه گذاری و تولید خود اطمینان خاطر داشته باشند.

آگهی تبلیغاتی جهت خرید انواع لوازم الحریر سایت دیوار

وضعیت بازار لوازم التحریر در ایران به گونه ای است که حدود ۷۵ درصد محصولات موجود در ایران از طریق واردات تامین شده و صرفا چیزی حدود ۲۵ درصد بازار که عمده آن نیز مداد و خودکار است از طریق تولیدات داخلی تامین می شود. وی درباره کالاهای مورد استفاده در این صنف خاطرنشان کرد: عمده کالاهای اصلی موجود در این صنف مانند خودکار، مداد، پاک کن و تراش هستند که در کنار کالاهای ثانویه مانند لوازم اداری و مهندسی وجود داشته اما متاسفانه تولید آن ها در داخل کشور به رغم وجود توانایی تولید صرفه اقتصادی ندارد، چرا که عمدتا به دلیل شرایط اقتصادی و بانکی فروش یک سری از  تولیدات کارخانه های ایرانی کاهش یافته   و فقط برخی از کارخانه ها که از تکنولوژی های روز برخوردار هستند در حال رقابت با کالاهای خارجی هستند.

در ایران  خودرویی مانند پراید  سال ها است که بدون هیچ تغییر خاصی در حال تولید است اما چون بخش مهمی از لوازم تحریر مانند مداد و خودکار و... با نسل کودک و نوجوان سر و کار دارند  تنوع سهم مهمی در آن داشته لذا  باید  تولید آن به روز باشد. به خاطر همین وقتی می خواهیم خودکار جدیدی تولید کنیم برای ایجاد قالب جدید و تغییر و تنوع طرح قبلی باید هزینه های جدیدی را تقبل کرد. رییس اتحادیه فروشندگان نوشت‌ افزار و لوازم مهندسی خاطرنشان کرد: به همین خاطر اگر چه تولید لوازم التحریر به تکنولوژی خاصی نیاز ندارد اما چون از تنوع زیادی  برخوردار است نیاز به، به روز رسانی و ایجاد تنوع داشته و تولید آن در داخل کشور برای برخی از تولید کنندگان صرفه اقتصادی ندارد.

صنف لوازم التحریر به گونه ای است که تولید کننده می تواند در کنار محصول اصلی خود محصولات جانبی هم تولید کند تصریح کرد: تولید لوازم اداری نیز به صنف ما مربوط می شود اما تولید آن در داخل کشور اصلا به صرفه نیست چون اگر بخواهیم ماشین آلات مربوط به آن را وارد کنیم باید شرایط اقتصادی خوب باشد و هر روز بخشنامه جدیدی ابلاغ نشود، یعنی باید شرایط اقتصادی عادی و با ثبات باشد تا سرمایه گذار و تولید کننده از سرمایه گذاری و تولید خود اطمینان خاطر داشته باشند.

مشکلات موجود در بخش تولید لوازم و التحریر در ایران با وجود تغییر هر روزه در قوانین و مقررات شرایط تولید بسیار سخت است وگرنه توان تولید تمام این کالاها در داخل کشور وجود دارد. وی افزود: اگر چه تولید لوازم التحریر به تکنولوژی خاصی نیاز ندارد اما ظرافت های خاص خودش را دارد و کارخانه های ایرانی می توانند  با واردات ماشین آلات جدید و سبک تر  به مرور زمان تمام کالاهای مورد نیاز را در کشور تولید کنند. چون هزینه های تولید در ایران بالا است و از طرفی اطمینان خاطر برای تولید کننده وجود ندارد نمی توان یکباره ماشین آلات جدید را وارد کشور کرد ضمن اینکه تولیدات این ماشین آلات آنقدر بالا است که نه تنها جوابگوی  بازار ایران که توان تامین نیاز بازار منطقه را نیز دارد. لذا باید حتما به فکر صادرات نیز بود.

آشنایی با انواع برند لوازم التحریر  آگهی رایگان شهر24

 

  • سعید محمدی
  • ۰
  • ۰

لوازم التحریر از ضروری‌ترین ابزارها برای تحصیل است به طوریکه در صورت عدم امکان تهیه این لوازم، ممکن است دانش آموز از تحصیل محروم بماند. قیمت لوازم التحریر روز به روز در حال افزایش است و توانایی خانواده‌ها به خصوص خانواده‌های نیازمند کمتر شده است. عدم توانایی خانواده‌ها در تهیه و خرید لوازم موردنیاز کودکانشان برای تحصیل، باعث می‌شود این کودکان نتوانند به مدرسه بروند. محرومیت تحصیلی این کودکان به یکی از معظلات بزرگ جامعه‌ی ما تبدیل شده است که نتیجه‌ی آن احتمال آلوده شدن این کودکان به کارهای خلاف و همچنین تبدیل شدن این کودکان به کودکان کار و کار کردن آن‌ها در محیط‌های نامناسب است.

خرید لوازم التحریر تنها محدود به دانش‌آموزان و دانشجویان نیست. کارمندان نیز به دلایل مختلف لوازم التحریر خریداری می‌‌کنند و از آن‌ها استفاده می‌کنند. کارمندی که روزانه با لوازم اداری نظیر منگنه زن، زونکن اداری، پانچ و پایه چسب سروکار دارد و بارها و بارها در طول روز از آن ها استفاده می کند، به دنبال برندی است که خراب نشود، ارزان باشد و برای وی با صرفه باشد

فابر کاستل Faber-Castell

فابر کاستل (Faber-Castell) یکی از نام‌آشناترین و بزرگ‌ترین شرکت‌های تولیدکننده‌ی لوازم‏التحریر در جهان است. این شرکت آلمانی، هم‌زمان با  تولید لوازم‌التحریر کاربردی برای عموم، به‌صورت اختصاصی محصولاتی برای حرفه‌ای‌ها تولید می‌کند. امروزه این برند لوازم تحریر با تولید انواع مداد، مداد رنگی، پاکن، تراش، انواع وسایل نقاشی و طراحی و موارد دیگر در اکثر کشورهای دنیا شناخته شده است و محصولاتش مورد استفاده همه افراد، اعم از دانش‌اموزان ابتدایی تا دانشجویان معماری، است.

یوروپن Europen

تمرکز اصلی یوروپن روی طراحی محصولات خاص و منحصر‌به‌فرد است. در لیست محصولات این برند اروپایی، ست‌های روان‌نویس و خودکار مخصوص هدیه هم دیده می‌شود.محصولات فلزی زیبایی بخش میزهای کار و تحریر که اغلب با رنگ‌های نقره‌ای و طلایی آنها را دیده‌ایم. یوروپن (Europen) در سال ۱۹۹۹ میلادی تاسیس شد. این برند اولین فعالیت تجاری مشترک کشور‌های اروپایی بعد از تشکیل اتحادیه‌ی اروپا بود.

برندهای لوازم تحریر خارجیخرید انواع لوازم تحریر خارجی در آگهی رایگان شهر24

پنتل Pentel

مدیر کمپانی پنتل بیشتر تمرکز خود را بر روی تولید لوازم تحریر اداری گذاشت و با نوآوری‌هایش در این صنعت برندش را به دنیا معرفی کرد. او تا پیش از مرگش در سال ۲۰۱۰ دو محصول منحصر به فرد ماژیک رنگی و ماژیک تخته وایتبرد (قابل پاک شدن) را ابداع و بهنام خود ثبت کرد. علاوه بر لوازم تحریر اداری، کمپانی پنتل لوازم حرفه‌ای نقاشی مانند آبرنگ، رنگ روغن و پاستل را نیز تولید می‌کند که در نوع خود بهترین هستند و ادارات را نیز با محصولاتی مانند گیره کاغذ، چسب، پاکن و … تجهیز کرد.

اونر(Owner)

«اونر» (Owner) سال‌هاست که لوازم‌التحریر تولید می‌کند. این شرکت کره‌ای از اعتبار زیادی در بازار‌های جهانی بهره می‌برد. «اونر» (Owner) یک شرکت کره‌ای است که درزمینه‌ی طراحی و ساخت لوازم‌التحریر فعالیت می‌کند. اونر همواره سعی کرده تا محصولاتی مقرون‌به‌صرفه همراه با کیفیت ساخت مناسب را به بازار‌های جهانی عرضه کند؛ درنتیجه لوازم‌التحریر تولیدی این شرکت کره‌ای، برای عموم مردم و حتی حرفه‌ای‌ها بسیار کاربردی و مناسب است. در نظر داشته باشید که محصولات شرکت اونر در بازار ایران با تنوع بسیار بالایی و با قیمت مناسبی عرضه می‌شود.

تبلیغات اینترنتی پربازده در سایت شیپور

استدلر Staedtler

استدلر (Staedtler) در سال ۱۸۳۵ میلادی در شهر نورنبرگ آلمان تاسیس شد. بیشتر ما مداد مشکی کمل (Camel) با روکش زرشکی را به‌یاد داریم که شاید از مجبوب‌ترین محصولات این کمپانی باشد، اما کمپانی استدلر علاوه بر مداد و خودکار مورد استفاده دانش‌آموزان، لوازم طراحی و نقاشی حرفه‌ای و لوازم رومیزی مانند گیره کاغذ و تراش و غیره را نیز تولید می‌کند. از مداد‌پاک‌کن‌ها و خودکار‌های فانتزی گرفته تا لوازم حرفه‌ای نقشه‌کشی و طراحی، همه از محصولات باکیفیت و خوش‌ساخت استدلر هستند.

  • سعید محمدی
  • ۰
  • ۰

نیاز به طرح توجیهی

گزارشی که توجیه‌ پذیری یک طرح را در ابعاد مختلف از قبیل بازار، فنی و مالی مورد بررسی و مطالعه قرار می‌دهد، گزارش طرح توجیهی نام دارد. طرح توجیهی ابعاد مختلف یک پروژه از قبیل بازار، فنی و مالی را بررسی کرده و به سه قسمت تقسیم می‌شود. بخش‌های طرح توجیهی را می‌توان به صورت زیر تقسیم کرد:

1-    مطالعه بازار یا Market Study: که در آن ابعاد مختلف بازار محصولِ طرح توجیهی بررسی می‌شود. این ابعاد عبارتند از کمبود، بازار هدف، عرضه، تقاضا و 

2-    توجیه‌پذیری فنی یا Technical Feasibility : به منظور بررسی ابعاد فنی طرح توجیهی همچون فناوری، ظرفیت، محل اجرا، ماشین آلات و تجهیزاتِ تولید و ساختار اجرائی طرح انجام میشود. 

3-    تجزیه و تحلیل مالی یا Financial Analysis: به منظور بررسی و آنالیز ابعاد مختلف مالی و سودآوری طرح توجیهی صورت می‌گیرد. 

 

مطالعۀ امکان‌پذیری یا ایجاد طرح توجیهی نخستین گام هر طرحی است. این کار به‌منظور یافتن نقاط ضعف و قوت یک پروژۀ پیشنهادی یا یک تجارت موجود، تعیین منابع موردنیاز و چشم‌انداز موفقیت انجام می‌شود. به زبان ساده به این سؤال پاسخ می‌دهد که آیا طرح شما ارزش صرف وقت، تلاش و منابع مالی را داشت یا خیر.

طرح توجیهی چیست

اهمیت طرح تجاری


با توجه به آنچه که گفته شد، می توان مطالعات امکان سنجی (طرح توجیهی فنی – اقتصادی) را فرآیندی کنترل شده جهت شناسایی فرصت ها و تهدیدهای اجرای یک پروژه اقتصادی یا ورود به یک موقعیت سرمایه گذاری دانست. مطالعات مذکور همراه با شرح کاملی از نیازمندی های اجرای طرح، وضعیت گذشته، حال و آینده پروژه و برآورد عواید با در نظر گرفتن ریسک های موجود صورت می گیرد.

 

  • سعید محمدی