لوازم وتحریر

۲ مطلب در اسفند ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

راهنمای پروانه کسب کتاب و لوازم التحریر

در بازار کسب و کار امروز، راه‌اندازی فروشگاه لوازم ‌التحریر که یک صنف پردرآمد و پر بازده است بسیار رواج پیدا کرده است. این صنف در تمامی اقشار جامعه، خواهان خود را دارد و فروش آن تنها مختص مقطعی از سال نیست. فروشگاه‌های لوازم ‌التحریر علاوه بر فروش مناسب هنگام آغاز سال تحصیلی جدید، در طی سال هم فروش خود را دارند و می‌توان گفت از جمله مشاغلی است که در ابعاد کوچک هم درآمدزایی ایده‌آلی را دارد. 
امروز در کشور ما فروشگاه لوازم‌ التحریر تنها مختص خرید کتاب درسی نیست، در این فروشگاه‌ها علاوه بر کتاب؛ لوازم التحریر عمده، لوازم طراحی، نقاشی، ابزارهای معماری و نوشت ابزارهای ایرانی و خارجی هم عرضه می‌شود. 
 

جهت خرید انواع لوازم و تحریر به سایت ایستگاه مراجعه نمایید.

اطلاعات مورد نیاز برای راه‌اندازی فروشگاه لوازم التحریر

برای را‌ه‌اندازی یک فروشگاه لوازم ‌التحریر باید قبل از هر اقدامی، اطلاعات کلی درباره این کسب و کار داشته باشید. اطلاعاتی از جمله میزان درآمد، قوانین مالیاتی، مقدار سرمایه مورد نیاز، کالاها و محصولات مورد نیاز و ... که نیاز اساسی برای راه‌اندازی فروشگاه لوازم التحریر است.

موقعیت مکانی فروشگاه لوازم التحریر

برای انتخاب مغازه یا فروشگاه مورد نظرتان باید به بودجه‌‌ای که دارید توجه کنید. برای مثال یک مغازه کوچک در خیابان اصلی پرتردد خیلی بهتر از یک مغازه بزرگ در خیابان فرعی است. انتخاب مکان راه اندازی فروشگاه لوازم ‌التحریر و بزرگی ویترین مغازه نقش بسیار مهمی در جذب مشتری دارد، از طرفی باید سعی کنید مکانی را برای فروشگاه انتخاب کنید که نزدیک به مدارس، دانشگاه‌ها یا ادارات دولتی باشد.

دکور و ویترین فروشگاه لوازم التحریر

اولین موردی که در ورود توجه مشتری را جلب می‌کند دکوراسیون مغازه لوازم تحریر است. دکور فروشگاه باید طراحی خوبی داشته باشد؛ به این صورت که توسط قفسه‌های مختلف، لوازم از نظر رنگ‌بندی و دسته‌بندی تفکیک شوند تا مشتری به راحتی بتواند اقلام مورد نظرش را پیدا کند. استفاده از رنگ‌های شاد و جذاب و حتی دکورهای مناسبتی(روز دانش آموز، روز معلم و ..) هم می‌تواند مشتری را به سمت خود جذب کند.
همانطور که قلب‌تر گفتیم در ویترین بیرونی مغازه سعی کنید اجناس را تفکیک شده بچینید تا مشتری با یک نگاه کلی بتواند لوازم ‌التحریر مورد نیاز را پیدا کند،به یاد داشته باشید که اجناس مربوط به کودکان را همیشه باید در طبقه پایین قرار دهید تا به راحتی در دسترسشان قرار بگیرد.

جواز کسب فعالیت مربوطه

برای راه اندازی هر کسب و کاری باید از اتحادیه مربوط به آن کسب و کار اجازه فعالیت خود را کسب کنید، اما برای گرفتن جواز کسب فروشگاه لوازم‌ التحریر بهتر است به اتحادیه کتاب و لوازم ‌التحریر شهر خود مراجعه کنید. برای کسب جواز مدارکی از جمله اجاره نامه، سند مالکیت، مدارک شخصی و عکس مورد نیازتان خواهد بود.

موجودی کالا

باید انتخاب کنید که چه نوع کالاهایی را در فروشگاه‌تان قرار می‌دهید، باید قبل از راه اندازی فروشگاه لوازم تحریر به این موضوع فکر کنید. پیشنهاد می‌کنیم در کنار لوازم‌ التحریر خارجی از نوشت‌افزاهای ایرانی هم استفاده کنید تا از تولید داخلی و مشاغل کوچک هم حمایت کرده باشید.
برای شروع کار بهتر است از هر نوع لوازم ‌التحریری (مداد، خودکار، دفتر، پاک‌کن، تراش، دفترچه یادداشت، مدادرنگی، پاستل، آبرنگ، خمیربازی، ماژیک، اتود، جامدادی، روان‌نویس، خط کش، قیچی و ...) یک مارک را انتخاب کنید و خرید لوازم التحریر عمده را در دستور کار خود قرار دهید، در آخر از تمامی اجناس موجود در فروشگاه لیستی تهیه کنید تا موجودی کالاها تحت کنترل‌تان باشد.

 

لیستی از اجناسی که درهر فروشگاه لوازم ‌التحریری باید موجود باشد را می‌توانید مطالعه کنید:

  • لوازم نقاشی
  • ملزومات اداری
  • ابزار طراحی، معماری و مهندسی
  • فروش لوازم طراحی و گرافیک
  • لوازم التحریر فانتزی و کادویی برای تمامی سنین
  • وسایل بازی فکری و سرگرمی
  • وسایل کمک آموزشی برای تمامی دوره‌های تحصیلی
  • لوازم گلسازی

از دیگر خدماتی که یک فروشگاه لوازم ‌التحریر می‌تواند ارائه دهد:

  • تکثیر
  • چاپ و کپی
  • فنرزدن
  • صحافی
  • فکس
  • پرس کارت
  • رایت سی دی
  • تایپ مقاله
  • سیمی کردن جزوات و …

یک لوازم ‌التحریر جامع و کامل باید نوشت افزارهای مورد نیاز گروه‌های خردسالان و کودکان، گروه نوجوان و دانش آموزان مقاطع تحصیلی دبستان و متوسطه، کارورزان و دانشجویان، کارپردازان شرکت ها، سازمان ها و بانک ها، مهندسان و طراحان و معماران یا افراد هنرمند و اقشار مختلف جامعه از میانسالان و سالمندان را داشته باشد.

انتخاب نام فروشگاه لوازم ‌التحریر

از انتخاب اسم برای فروشگاه لوازم ‌التحریر خود غافل نشوید، یک اسم زیبا برای فروشگاه می‌تواند باعث شهرت بیشتر و پیشرفت آن شود. به دلیل اینکه بیشتر مشتریان این صنف کودکان و نوجوانان هستند بهتر است از نام‌های معنا دار استفاده کنید که بیشتر در ذهن مشتری ماندگار می‌شود تا اسامی سخت و انتزاعی که هیچ معنی و مفهوم خاصی ندارند.

تبلیغات و بازاریابی

حال برای افزایش فروش و جذب مشتری بیشتر باید تبلیغات خود را شروع کنید، روش‌های مختلفی برای این‌کار وجود دارد. برای شروع، بهترین راه می‌تواند پخش تراکت‎های تبلیغاتی باشد، تبلیغات از طریق سامانه پیامکی برای محدوده مورد نظر، چاپ بروشور، تبلیغات در صفحات مجازی و... از دیگر روش‌های پر بازده در این زمینه است.
سعی کنید حداقل در هر فصلی برای بیشتر دیده شدن فروشگاه خود تخفیفات و حراج‌های فصلی در نظر بگیرید یا در اواخر سال بخشی از لوازم ‌التحریرعمده را در حراج‌های فصلی قرار دهید تا بتوانید مشتری بیشتری جذب کنید.  

سایت فروشگاه لوازم ‌التحریر

بعد از راه‌اندازی فروشگاه لوازم ‌التحریر بهتر است برای بیشتر دیده شدن و حرفه‌‌ای تر شدن در این زمینه یک سایت برای فروشگاه خودتان راه بیندازید، تا بتوانید محصولاتتان را به صورت آنلاین و غیرحضوری به فروش برسانید. بهتر است از افراد متخصص در این زمینه کمک بگیرید و تمام محصولات خود را به همراه عکس، نمونه و مشخصات کامل داخل سایت بارگذاری کنید.

 

طراحی لوگو

لوگو حکم معرفی یک فروشگاه را دارد، به معنی دیگر امضای فروشگاه شما است. معمولا طراحی لوگو و رنگ‌بندی آن را با توجه به نام و صنف مورد نظر انجام می‌دهند. در طراحی لوگو فروشگاه خود، به این نکته توجه کنید که لوگوی شما قرار است توسط هر فردی بزرگسال، بچه خوانده شود، پس بهتر است از انتخاب لوگوهای نا‌متعارف و ناخوانا خودداری کنید تا نام شما بهتر دیده شود.

مالیات

همانند سایر کسب و کارها شما باید سالانه مبلغی از درآمد فروش خود را به مالیات اختصاص دهید، البته مالیات سالانه هر صنفی متفاوت است و بسته به میزان فروش سالانه‌تان مالیات شما را اعلام می‌کنند. حتما بعد از شروع فعالیت خود برای تشکیل پرونده مالیاتی به اداره مالیات شهر خود مراجعه کنید به دلیل اینکه اگر مالیات خود را سالانه پرداخت نکنید هزینه دیرکرد و جریمه به آن اضافه خواهد شد.

استخدام کارمند یا فروشنده

پس از راه اندازی مغازه لوازم التحریر، باید متناسب با متراژ فروشگاه خود فروشنده و کارمند استخدام کنید، اگر فروشگاهی بزرگ دارید باید تعداد نفرات بیشتری را انتخاب کنید. سعی کنید در استخدام معیارهایی را چون روابط عمومی بالا، تحصیلات، مهارت، آشنا به ترفندهای بازاریابی و خوش اخلاق و خوش رو بودن را ملاک قرار دهید. تا با رفتار و اخلاق خوب خود بتوانند مشتری را جذب فروشگاه کنند، کسی از فروشگاهی که فروشنده بداخلاق دارد خرید نمی‌کند.

صندوق فروشگاهی و سیستم حسابداری

برای رسیدگی به حساب‌های فروشگاه بهتر است از یک سیستم حسابداری ساده ( هلو) استفاده کنید. با استفاده از این سیستم‌ها می‌توانید میزان فروش ماهانه، موجودی کالای فروش رفته، موجودی باقی مانده، حقوق فروشندگان، هزینه‌های جانبی ( شارژ، تبلیغات، ارسال کالا) را محاسبه کنید و به راحتی به تمامی آن‌ها دسترسی پیدا کنید. با استفاده از این روش، یک مدیریت قوی و برنامه ریزی درست خواهید داشت.

 
  • سعید محمدی
  • ۰
  • ۰

آشنایی با انواع لوازم تحریر اداری

 

برای تجهیز کردن یک شرکت یا دفتر کار باید وسایل اداری لازم و ضروری را خریداری کنید تا بتوانید کارهای روزمره خود را انجام دهید. لوازم تحریر اداری از تنوع بسیار بالایی برخوردار هستند اما باید بدانید که به چه چیزی نیاز دارید و برای راحتی کار چه مواردی برای شما قابل استفاده هستند.

برای تجهیز کردن یک شرکت یا دفتر کار باید وسایل اداری لازم و ضروری را خریداری کنید تا بتوانید کارهای روزمره خود را انجام دهید. لوازم تحریر اداری از تنوع بسیار بالایی برخوردار هستند اما باید بدانید که به چه چیزی نیاز دارید و برای راحتی کار چه مواردی برای شما قابل استفاده هستند.

نوشت‌افزار یا لوازم‌ التحریر در حقیقت مجموعه‌ای گسترده از وسایل و ابزارهایی هستند که برای ترسیم، نگارش، بایگانی و ... به کار می‌روند. برخی از انواع آنها پر کاربرد بوده در نتیجه باید تعداد بیشتری از آنها تهیه شود.

یکی از ویژگی‌های مهم که در تهیه لوازم تحریر اداری باید به آن توجه کرد، کیفیت محصول و ماندگاری بالای آن است که در برخی از برندهای معتبر و معروف این مهم ثابت شده است. در جهان هر ساله بیش از 300 میلیون تن کاغذ تولید می‌شود، به همین علت توصیه می‌کنیم که محصولات سازگار با محیط زیست را برای دفتر کار خود تهیه کنید.

شما میتوانید از آگهی های تبلیغاتی که در مورد لوازم تحریر در سایت های مختلف درج شده است با قیمت مناسب تهیه کنید.

کاربرد لوازم تحریر اداری رومیزی

این وسایل از الزامات محیط کاری هستند که علاوه بر منظم نشان دادن سطح میز، دسترسی را به وسایل آسانتر می‌کنند؛ همچنین از منظر روانشناسی نوع ست رومیزی بیانگر شخصیت و کلاس کاری یک شرکت یا دفتر کار است، پس بهتر است فضای کاری هر فرد متناسب با روحیاتش چیدمان شود. اگر میز اداری کوچک باشد، ست اداری باید مینیمال و ساده باشد که از شلوغی پرهیز شود. علاوه بر این بهتر است لوازم رومیزی اداری که خریداری می‌شوند مثل جامدادی و ... در یک رنگ و متناسب با طیف رنگی میز کار تهیه شوند تا جلوه‌ی آن دو چندان شود.

تقویم

هر ساله ادارات و شرکت‌های بزرگ اقدام به منتشر کردن تقویم‌های رومیزی و دفتری می‌کنند. پس می‌توان گفت وجود تقویم رومیزی برای تنظیم قرار ملاقات‌ها و اطلاع از مناسبت‌های ملی و مذهبی امری ضروری است.

کلر بوک

اغلب کارمندان با برگه‌های محرمانه و مهم سروکار دارند، برای اینکه امکان دسترسی سایر افراد به آنها محدود شود بهتر است از کلر‌ بوک جهت جداسازی آنها استفاده کنند. کلر بوک‌ها در رنگ‌های متنوع و تعداد برگه‌های متفاوت به بازار عرضه شده‌اند.

قیچی اداری

قیچی‌های اداری به نسبت قیچی‌های خیاطی سبک‌تر بوده و مخصوص برش کاغذ و مقوا هستند. برش دادن اسناد و مدارک یکی از کارهای روزمره کارمندان است که با ارباب رجوع سروکار دارند.

سوزن ته گرد

جهت اتصال اطلاعیه برروی تابلوی اعلانات بهتر است از سوزن ته‌گرد و پونزهای اداری استفاده کنید. به همین علت توصیه می شود بصورت بسته آنها را خریداری کنید تا همیشه در دسترس باشند. از دیگر ویژگی‌های سوزن ته‌گرد می‌توان به زمانی اشاره کرد که سوزن منگنه در دسترس نباشد پس می‌توانید از سوزن ته‌گرد برای چسباندن برگه‌ها به یکدیگر استفاده کنید.

کازیه

کازیه چند طبقه جز لوازم اداری بسیار مهم است که به شما در دسته‌بندی اوراق کمک خواهد کرد. کازیه اداری در دو جنس فلزی و پلاستیکی و در دو یا سه طبقه تولید و به بازار عرضه شده که امکان انتخاب را برای شما فراهم کرده است. در دفاتر اداری از کازیه اکثرا برای جدا‌کردن برگه‌های سفید با چک پرینت‌ها استفاده می‌شود.

چسب و پایه چسب

برای بسته‌بندی کارتن، جعبه و چسباندن مقوا و کاغذ به یکدیگر باید از انواع چسب استفاده کرد. جهت فرار از شلوغی روی میز توصیه می‌شود همراه با چسب نواری حتما یک پایه چسب هم خریداری کنید تا امکان برش دادن چسب برای شما آسان شود.

کاغذ A4

کاغذ در وزن‌های متفاوت جهت استفاده در دستگاه کپی، پرینتر و یادداشت‌برداری به بازار عرضه می‌شود. در حقیقت یکی از لوازم اداری پر مصرف انواع کاغذ در رنگ‌های مختلف هستند که رنگ سفید این کالا در ادارات طرفدار بسیار دارد.

استامپ

جعبه کوچک فلزی یا پلاستیکی که قسمتی آغشته به جوهر دارد و روی میز همه کارمندان اداری قابل مشاهده است. اگر قصد مهر زدن برروی اسناد و مدارک را داشته و یا با ارباب رجوع سروکار دارید که نیاز به انگشت زدن او برروی مدارک است حتما باید یک استامپ و جوهر جهت شارژ کردن آن در کشوی میز خود داشته باشید.

کاغذ چسب دار

برگه‌های رنگی در سایزهای متفاوت که می‌توان برروی آن یادداشت نوشته و به هرجا که دوست داشتید بچسبانید. از این برگه‌ها بیشتر برای پیام گذاشتن بر روی مانیتور یا میز فرد غایب استفاده می‌شود که در زمان حضور به موارد موجود رسیدگی کند.

منگنه و سوزن منگنه

برخی از اوراق اداری به یکدیگر مرتبط هستند در نتیجه باید آنها را بهم منگنه کرد و مانع از گم شدن آنها شد. بهتر است در حین خرید منگنه، سوزن منگنه و سوزن کش هم خریداری کنید تا در حین کار دچار مشکل نشوید؛ همچنین در انتخاب برند دقت کنید تا محصولی مقاوم داشته باشید.

لوازم تحریر اداری

دستگاه پانچ کاغذ

یک وسیله کاربردی و مهم برای دفاتر اداری‌ست و چون با فشار دست کار می‌کند باید از یک برند معتبر خریداری شود. همچنین شیوه استفاده بدین شکل است که جهت قرار دادن اسناد و اوراق اداری درون پوشه باید از قسمت مورد نظر آنها را سوراخ کنید تا برگه‌ها از پوشه بیرون نریزند.

گیره و کلیپس کاغذ

برای اینکه میز کاری شما منظم باشد و برای فرار از شلوغی روی میز و جدا کردن برگه‌های اداری یک وسیله کاربردی‌ست که هزینه چندانی ندارد؛ همچنین یکی از لوازم اداری مهم جهت بایگانی کردن اوراق است که گیره کاغذ ده برگه و کلیپس تعداد بیشتری برگه را نگه می‌دارند.

خودکار و روان نویس

بدون‌شک برای نگارش، نکته‌برداری و یادداشت مباحث مهم کاری به یک قلم نیاز پیدا می‌کنید که خودکار کاربردی‌ترین آنهاست. این نوشت‌افزار قیمت چندانی ندارد اما اگر قصد تهیه این کالا را برای شرکت دارید بهتر است بصورت عمده خرید کنید زیرا مصرف آن بالا است.

تخته و ماژیک وایت برد

در نشست‌های کاری مهم گاهی‌اوقات لازم است که نکات و چارت‌های سازمانی را بر روی تخته ترسیم کنید و موضوع مورد بحث را برای مخاطبان توضیح دهید، پس وجود تخته و ماژیک وایت‌برد در اتاق جلسات امری ضروری‌ست.

زونکن

در بسیاری از ادارات اوراق و اسناد براساس یک تاریخ مشخص بایگانی می‌شوند که بهترین شیوه ممکن استفاده از زونکن است. بدین‌صورت که برگه‌ها را پانچ می‌کنید و درون آن قرار می‌دهید؛ همچنین در قسمت عطف آن امکان یادداشت موضوع و تاریخ وجود دارد.

  • سعید محمدی