لوازم وتحریر

۲ مطلب در مهر ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

نمایشگاه لوازم تحریر در تهران (تصاویر)

ومین نمایشگاه بین‌المللی لوازم تحریر، اداری و تجهیزات مهندسی صبح جمعه نهم مرداد در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران توسط وزیر صنعت، معدن و تجارت افتتاح شد.

به گزارش فارس، این رویداد با حضور ۳۳ شرکت داخلی و ۱۳ شرکت خارجی از جمله چین، آلمان، ژاپن و هند در حال برگزاری است.

 مشارکت‌کنندگان محصولات خود را در زمینه تحریر، اداری، مهندسی، کمک آموزشی، لوازم هنری و... تا دوازدهم مرداد به معرض نمایش عموم گذاشته‌اند.

 برای مشاهده تصاویر به ادامه مطلب مراجعه کنید

  • سعید محمدی
  • ۰
  • ۰

لوازم التحریر خطرناک:

گاهی اوقات کودک هنگام تماشای تلویزیون یا بازی کردن به اشتباه پاک‌کن موجود در انتهای مداد یا پاک‌کن معمولی را وارد دهانش می‌کند و آن را می‌بلعد. در این حالت ممکن است پاک‌کن وارد ریه او شده و باعث سرفه‌های خیلی شدید شود. در اینگونه موارد باید کودک را در حالت عادی نگه داشت. اگر همچنان سرفه می‌کرد اشکالی ندارد، زیرا سرفه عکس‌العمل طبیعی بدن است.

گاهی اوقات دیده شده است که در اثر سرفه‌های مکرر پاک‌کن‌های ریز دفع می شوند اما اگر دفع نشوند و به قسمت‌های تحتانی ریه بروند ایجاد تنگی نفس شدید خواهند کرد. در این صورت باید حتما به پزشک مراجعه شود تا برونکوسکوپی انجام شود. البته انجام برونکوسکوپی در کودکان کار دشواری است. پس از بررسی‌ها ممکن است پزشک بتواند آن را با دستگاه‌های مختلف دربیاورد. چنانچه کودک قسمتی از مدادپاک‌کن را بلع کند و دچار احساس خفگی نشود و پاک‌کن وارد دستگاه گوارش شود معمولا خطری او را تهدید نخواهد کرد و تنها باید به مدت یک هفته تحت نظر خانواده باشد تا پاک‌کن از بدن او دفع شود. دفع آن معمولا 5 تا 10 روز طول می‌کشد و به دستگاه گوارش آسیبی نمی‌زند. همچنین اگر تکه‌های پلاستیکی جداشده از وسایل مختلف مانند اسباب‌بازی‌ها، خودکار و... توسط کودک بلع شود و وارد معده شود معمولا ایجاد ناراحتی نمی‌کند اما اگر همراه با سرفه باشد و وارد ریه شود می‌تواند خطرناک باشد.

  • سعید محمدی